سه شنبه 30 آبان 1402برچسب:, :: 5:43 ::  نويسنده : barsam30

تقریباً دو دهه از مفهوم پادکست می گذرد. با این حال، کلمه پادکست به یکی از پرکاربردترین کلمات زبان ما تبدیل شده است و افراد کمی هستند که این واژه را نشنیده و استفاده نکرده باشند. زمانی که نویسنده مقاله «گاردین» کلمه پادکست را ابداع کرد و در پست خود از آن استفاده کرد، فکر نمی کرد این کلمه برای مدت طولانی در فرهنگ لغت ها گنجانده شود و کلاس و الف. دوره های پادکست در سرتاسر جهان برگزار می شود و بسیاری انتخاب می کنند که به عنوان پادکست حرفه ای را دنبال کنند.

در این درس ابتدا به سادگی توضیح می دهیم که پادکست چیست، سپس در مورد تاریخچه پادکست، تولید پادکست، اپلیکیشن های پادکست و موارد دیگر صحبت می کنیم.

در پادکست مجری رادیو چه خبر است؟

مردم از کلمه پادکست به صورت آزاد و بی بند و بار استفاده می کنند. تا جایی که حتی گاهی شاهد بازاریابی دیجیتال و کسانی هستیم که سعی در ایجاد چیزی به نام پادکست صوتی از هر نوعی دارند. بنابراین، وقتی به یک سخنرانی یا فایل صوتی یک سخنرانی یا ضبط یک کنفرانس گوش می دهند، می گویند که به یک پادکست گوش داده اند. اما مفهوم پادکست چیزی بسیار خاص تر و محدودتر از این است. یعنی بهتر است به هیچ پادکست صوتی زنگ نزنید.

آنچه در زیر می بینید، شرحی از پادکست از منظری وسیع تر است:

پنج ویژگی اصلی پادکست

پادکست مجموعه ای از فایل های صوتی است. بنابراین یک فایل به طور کلی یک پادکست در نظر گرفته نمی شود. دقیقا به همین دلیل به هر قسمت از پادکست یک قسمت می گویند. درست مثل قسمت های سریال.

یک یا چند ویژگی باید قسمت‌های پادکست را پیوند دهند. مثلاً موضوع پادکست باید درست شود و همه قسمت ها به این موضوع بپردازند. بلندگوی پادکست (پادکست) یا میزبان پادکست (در پادکست های مکالمه) باید یکسان باشد. یا اینکه مشخص کنند یک قسمت یا برند در هر قسمت یکی از موضوعاتی را که فکر می کنند برای مخاطبان یا مشتریانشان مهم است پوشش می دهد. بنابراین، هر "مجموعه فایل های صوتی" لزوما یک "پادکست" نیست.

مخاطب اصلی پادکست مشترکین آن هستند. یک پادکست باید فرصتی را برای مخاطبان خود فراهم کند تا در آن پادکست مشترک شوند. به این معنا که، وقتی قسمت جدیدی از پادکست منتشر می شود (یا به قول نسل جدید: منتشر شده); به آنها اطلاع دهید و آنها می توانند به قسمت جدید گوش دهند (اشتراک چیست؟).

تمام قسمت های قبلی سایت تولید پادکست باید در دسترس باشد و مخاطب بتواند هر کدام از آنها را با توجه به نیاز خود دانلود و گوش کند. به این نوع دسترسی، دسترسی تقاضا می گویند. بنابراین، اگر یک برنامه صوتی اینترنتی زنده بایگانی نشود و فقط دسترسی فوری را فراهم کند، به عنوان پادکست طبقه بندی نمی شود.

اپیزود یا قسمت؟ هر دو ورودی صحیح است. کلمه اپیزود را برای اولین بار به زبان فارسی با لهجه فرانسوی و به صورت قسمتی از افراد فیلم و سریال یاد گرفتیم. بعدها که تلفظ انگلیسی در فارسی بیشتر از تلفظ فرانسوی رایج است، از هر دو شکل نوشتاری استفاده می کنیم. اپیزود (انگلیسی-آمریکایی) و اپیزود (فرانسوی).

پادکست فارسی چیست؟

«وب آوا»، «ویرایش صدا» و «پادکست» از جمله واژه هایی هستند که به عنوان معادل فارسی برای پادکست پیشنهاد و استفاده شده اند. به نظر می رسد ضد نشر کمی موفق تر از دو کلمه دیگر بوده و برخی از آن استفاده کرده اند.

اما مشکل پادکست این است که همان پادکست فرمت انگلیسی (از آی پاد) را گرفتند و فقط بازیگران را به فارسی تغییر دادند. با توجه به اینکه چنین چیزی بسیار خوشایند و غیرمنطقی است، استفاده از همین کلمه پادکست در فارسی منطقی تر و قابل قبول تر به نظر می رسد.

راه های کسب درآمد از پادکست

برخی از کارآفرینان بر برندسازی شخصی تمرکز می کنند. البته وقتی هدف از تولید پادکست افزایش آگاهی از برند یا بهبود وفاداری به برند باشد، نمی توان انتظار نتایج کوتاه مدت داشت. شاید هرگز نتوان دقیقاً تخمین زد که پادکست چقدر به تفاوت درآمد و ایجاد ارزش اقتصادی کمک کرده است.

اما همه افراد با هدف ساختن یک برند پادکست ایجاد نمی کنند و به فکر ایجاد یک پادکست به عنوان شغل یا تجارت و کسب درآمد مناسب نیستند. اگر ایده ای در مورد ایجاد و انتشار پادکست دارید، می توانید آموزش کسب درآمد با پادکست را بخوانید و روش های درآمدزایی مانند گرفتن اسپانسر، درخواست از مخاطب برای کمک مالی (اسپانسر، این کار را نکنید) را بخوانید. ) و بازاریابی وابسته یا بازاریابی وابسته. . با این حال، به خاطر داشته باشید که وقتی برای اولین بار پادکست خود را شروع می کنید و تا زمانی که اولین قسمت ها منتشر نشود و فرصتی نداشته باشید، ممکن است نتوانید بهترین راه برای کسب درآمد از پادکست را انتخاب کنید.

باید مدتی صبر کنید تا تعداد و نوع مخاطبان شما مشخص شود (نوع مخاطب به اندازه تعداد بینندگان و گاهی بیشتر از تعداد بینندگان مهم است). تصمیم گیری خیلی زود در مورد مدل درآمد پادکست می تواند مسیر رشد بلندمدت شما را از مسیر خارج کند.



متن آهنگ در همه دیر مغان نیست چو من شیدایی محمدرضا شجریان

در همه دیر مُغان نیست چـو مَن شیدایی
خرقه جایی گرو بادِ و دفتر جایی
دل که آیینه صافـی است غُبـاری دارد
از خُدا میطلبم صُحبت روشنایی
شرح این قصّه مَگر شمـع برآرد به زبان
ورنه پروانه ندارد به سخن پروایی
کَشتی باده بیاور که مرا بی رُخ دوست گشته هر گوشه چشم از غَم دل دریایی
کَشتی باده بیاور که مرا بی رُخ دوست گشته هر گوشه چشم از غَم دل دریایی
در همه دیر مُغان نیست چو مَن شیدایی
خرقه جایی گرو بادِ و دفتر جایی
دل که آیینه صافـی است غُبـاری دارد
از خُدا میطلبم صُحبت روشنایی
شرح این قصّه مَگر شمـع برآرد به زبان
ورنه پروانه ندارد به سخن پروایی
زین دایره مینا خونین جِگــرم میده زین دایره مینا خونین جِگـرم میده

 

 آهنگ جدید محمدرضا شجریان به نام «در همه دیر مغان نیست چو من شیدایی»Musicdel | موزیکدل



برسام
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان برسام و آدرس barsam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: